7 Mayıs 2019 Salı

Bursa 2. Gıda fuarı-Fuara Katılan Mutlu-Yılmaz parlar


Fuara Katılan Mutlu 

Gıdaya olan ilgi, giderek artmakta, sonuçta yoğun ilgi gören yeni bir trend olarak gıda turizmini yeni küresel eğilime dönüştürmektedir. Gıda Turizmi Hedef Pazarlamayı Teşvik Etmeye Yardımcı Olur. İçerik stratejisi ve geliştirmeye odaklanan fuarlarda bir dizi pazarlama eğilimiyle birlikde birebir görüşmeyle ticaretde daha fayda sağlanıyor..  


Yönetim kurul Başkanlığını Hasan Eker’in yaptığı, Network Fuarcılık tarafından Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi'nde 2-4 Mayıs 2019 tarihleri arasında düzenlenen Bursa 2. Gıda fuara katılan firmalar sergiledikleri inovatif ürünlerin ilgi görmesinden alıcı bulmasından memnuniyetlerini bildirdiler.

Yaygın turizmden farklı olarak, yemek turizmi mutfak deneyimine odaklanır. Yemek pişirme seansları düzenleyen Aşcılar Federasyona bağlı ünlü şeflerin birbirinden lezzetli yemek yapmaları mutfağın doğduğu yerde otantik  deneyimle ürünü, malzemenin önemini daha da öne çıkarıyor.  



Bursa Aşçılar Derneği meslekde edindikleri 
bilgileri, yemek kültürünün sadece ‘karın doyurmak’ olmadığını, yemeğin ‘aşk ve sanat’ ile süsleyerek ‘zevk’ haline nasıl dönüşebileceğini göstermek ve bunu yeni nesillere aktarmak olduğunu söylüyorlar.


   
5 yıl üst üste ödül alan Beyzade Zeytinyağı
Beyzade Zeytinyağı ve Kaleli Gurme standına tüm protokol ziyaretde bulundu temsilci Fatih Demir  “Ülke ekonomisine katkıda bulunmak ve müşterilerimize katkısız doğal ürünleri ulaştırmayı kendimize hedef edindik. Beyzade markamız adı  altında üretimini gerçekleştirdiğimiz soğuk sıkım zeytinyağlarımızla Amerika, Çin, Rusya gibi bir çok ülkeye  ihracatlar gerçekleştirmekteyiz ve 5 yıl üst üste ödül alan Bursa'daki tek zeytinyağı firmasıyız.” Bilgileri paylaştı.

Zeytinyağı pazarını sorduğumuzda;  “Dünya üzerinde İspanya, İtalya, Yunanistan gibi ülkelerin yağları tanınmakta ve yaklaşık olarak 84 Milyar TL gibi bir pazar büyüklüğü bulunmaktadır” cevabı alıyoruz.

Ayrıca diğer ürünler için “Kaleli Gurme adı altında açmış olduğumuz mağazamızda yaklaşık 450 çeşit ürün bulundurmakta ve online olarak tüm Türkiye'ye satış yapmaktayız. Meyve sebze gibi ürünleri anlık olarak Tuzpazarı esnafından diğer katkısız ürünleri ise 100'ün üzerinde firmadan temin ederek esnaf ve ülke ekonomisine katkıda bulunmaktayız.” Sözleriyle Protokolun takdirini alıyor.



Faruk saraç Tasarım Yüksek Okul standında Öğretim görevlisinden aldığımız bilgiler ise “Okulun Aşçılık (Gastronomi)  otel, lokanta, yemek fabrikası, fast-food, pastane vb. yerlerde yiyecek-içecek hazırlayan ve sunumunu sağlayan, koku ve tat alma duyusu gelişmiş, çabuk ve düzenli çalışabilen, dikkatli ve titiz, sorumluluk duygusu yüksek, hijyen ve sağlık konularına dikkat eden, yurt içi ve yurt dışı yiyecek içecek işletmelerinde aranan insan gücü yetiştirmeyi amaçlamaktadır.” Amaçlarını belirlediler.

Faruk Saraç yüksek okulunda gıda ilgili kazanımları şu şekilde sıraladılar; “Aşçılık mesleğinin temel kavramlarını ve kuramlarını anlama becerisini kazanır. Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olma ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanabilir. Turizm sektörü hakkında genel bilgi sahibi olur ve bu bilgileri çalışma hayatında kullanır. Aşçılık mesleğinin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak yiyecek-içecek sektörü ile ilgili olguları açıklama ve analiz etme becerisi kazanır.” 



Kemal Özcan standında Bölge satış ve Pazarlama Müdürü Duygu Köktaş’dan aldığımız bilgiler “ Kemal Özcan Mengen Anadolu Aşçılık Meslek lisesinden mezun oldu. İsviçre de şeker ve şekerleme üzerine eğitim aldı. Belçika da Callebout çikolata okulunu ve Paris te  Valrhona modern pastacılık okulunu birdi. Türkiye nin restaurant tatlı kategorisinde en iyi pastacısı ünvanına sahiptir. Dünyaca ünlü otellerde pasta şefi olarak çalışmıştır. 2015 yılın da ilk olarak İstanbul da Tart üretimine başlayarak hayallerine ilk adımını atmıştır. Oteller, Cateringler, Restaurant ve Cafeler ile üretim pazarına giren firmamız. Sade, tuzlu, çilekli, çikolatalı ve fıstıklı tarzda farklı lezzetleri bir araya getirerek ürün çeşitliliğini arttırmıştır. Akabinde doğduğu yer olan Bolu da yerli üretime önemli ölçüde katkı sağlayarak kruvasan danish üretim hattını kurmuştur. Bu süreç de üretim ve istihdamı arttırarak 2019 yılında 3000 metrakarelik yeni üretim alanın açılışını gerçekleştirmiştir. Bolu ve İstanbul daki üretim tesislerinde üretilen ürünlerin ülke pazarının dışında ihracatta da önemli bir Pazar payına sahip olmuştur. Yapılan ihracatlarda da yerli üretime verdiği katkılarıda önemli ölçüde artmıştır.  Ülkemize ve dünyaya kendine has lezzetleriyle ve yeni lezzetlerle katkı sağlamaya ve bu konu da öncü olmayı hedefleyerek yoluna devam etmektedir.” Şeklinde firmasını ürünlerini özetledi



La lorraine Serkan Ergin unlu mamullerin özelliği hakkında “Hamurumuzdaki tutku ve 77 senelik unlu mamuller uzmanlığımızla, gerçek tat ve kaliteyi sofranıza taşıyoruz. Çiftçilere yakın olarak her zaman en kaliteli malzemeleri seçiyoruz. Ürünlerimizdeki tazelik ve yüksek kalite işte buradan geliyor. Tüketicimize her zaman her yerde aynı görüntü, koku ve tat kalitesini sunuyoruz Türkiye’de hergün 5 milyon ekmek israf edilmekte. La Lorraine olarak Bake Off teknolojimiz sayesinde satış ve servis noktalarına donuk gelen ve sadece ihtiyaç miktarı kadar pişirilip satışa sunulan ürünlerimizle artık kaynaklı israfı önlüyoruz, Ekonomimize ve İnsanımıza Değer Katıyoruz. Başta çocuklarımız binlerce kişi yetersiz besleniyor. La Lorraine ürünleri ihtiyaç miktarı kadar pişirildiği için raf ömrünü uzatma amaçlı katkı maddeleri kullanılmıyor ve şoklayarak dondurma işlemi sayesinde besin değeri kaybolmuyor. Başta çocuklarımız binlerce kişi yetersiz besleniyor. La Lorraine ürünleri ihtiyaç miktarı kadar pişirildiği için raf ömrünü uzatma amaçlı katkı maddeleri kullanılmıyor ve şoklayarak dondurma işlemi sayesinde besin değeri kaybolmuyor.” Bilgilerini paylaşıyor.



Migros Bölge Sorumlusu Abdurrahman Çubuk “Türkiye'de organize perakendeciliğin öncüsü olan Migros, Nihai hizmet anlayışı, öncü uygulamalar, geniş ürün portföyü ve aile bütçesine uygun fiyatlandırma stratejisi ile benzersiz bir alışveriş deneyimi sunmak. Çevre dostu ve toplum odaklı operasyonel yaklaşımı ile tüm paydaşlarımız için değer yaratmak. Faaliyet gösterdiği ülkelerde perakende satış standartlarını artıran müşteri memnuniyetine yönelik bir yaklaşımla, sürdürülebilir kalite, saygı ve sektörel liderlik sağlamak.” Özet firma misyonunu açıklıyor.


Mantar reçeli 

 lk kez tanık olduğumuz reçel ile stand ilgimizi çekiyor. Sorumlusu; “Bursa'nın Gürsu ilçesine bağlı kırsal Kurtuluş Mahallesinde 20 genç girişimci tarafından kurulmuş olan Bursa Mantar Üretim ve Pazarlama Kooperatifi, toplam 3 bin 100 metrekarelik alanda istiridye mantarı üretmektedir. Kadın girişimcilerin de bulunduğu kooperatifimize ait tesislerde ayda ortalama 10 ton mantar üretimi hedeflenmektedir. Tesisimizde, her biri 100 metrekarelik 20 üretim odamız mevcuttur.




 Mantarlarımızın sağlıklı ve verimli olarak üretilmesi için her odamızda tam otomasyonlu elektronik denetim sistemi mevcuttur. Raf ömrü düşük olan istiridye mantarını farklı şekillerde değerlendirmek adına fikirlerimizi aşağıdaki ürünlere dönüştürerek fuarda uzmanlarımızın görüşlerine sunduk. Gelen olumlu geri dönüşlerin motivasyonuyla bu ürünleri pazara hazır hale getirmek için çalışmalarımıza hız vereceğiz.”  Bilgileri verdi.



TÜRKBEY Sucuklarından Sinan Şengünalp ve Rağıp Avşar özel etlerden ürettikleri şarküteri hakkında verdiği bilgiler ise “Et ve et ürünleri sektöründe 3. kuşağa aktarılan bilgi ve birikimleri kardeşler grubu çatısı altında TURKBEY markası ve ALPLER fason markası ile müşterilerine hizmet veren kuruluşumuz;

Kalite ve güvenlik standartlarına sahip,hijyenik şartlarda ve ileri teknoloji kullanarak müşteri memnuniyetini ilke edinen temel yaklaşımıyla sektöründe tercih edilen bir kuruluş olarak öne çıkmıştır.

Firmamız et ve et ürünleri ile uğraşan firmalara fason üretim hizmetide vermektedir.” Şeklindeydi

yilmazparlar@yahoo.com.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder